SSM Bucuresti
- 4 iulie 2021
- Posted by: Enache Naomi
- Categorie: Uncategorized
Legile privind SSM Bucuresti se aplică tuturor angajatorilor, lucrătorilor independenți și angajaților la locul lor de muncă.
Aceasta include angajații pe perioadă determinată și angajații temporari.
SSM Bucuresti în timpul pandemiei COVID-19
Expunerea la COVID-19 vă poate prezenta un risc pentru sănătate la locul de muncă.
Sfaturi pentru angajatori
Autoritatea de Sănătate și Siguranță a publicat COVID-19: sfaturi pentru angajatori .
Există sfaturi specifice pentru locurile de muncă în care:
- Nu există risc de expunere profesională la COVID-19
- Natura muncii prezintă un risc de expunere la locul de muncă pentru COVID-19, cum ar fi asistența medicală și cabinetele de laborator
Angajatorii sunt sfătuiți să urmeze cele mai recente sfaturi de sănătate publică și trebuie:
- Identificați și să luați măsuri de atenuare a riscului de infecție COVID-19
- Implementați măsuri de control adecvate la locul de muncă
Sfaturi pentru angajați
Ar trebui să urmați sfaturile și îndrumările oficiale de sănătate publică.
Asigurați-vă că urmați bune practici de igienă pentru a vă proteja împotriva infecțiilor.
Aceasta include spălarea regulată și temeinică a mâinilor și o bună igienă respiratorie.
Ar trebui să vă contactați medicul de familie prin telefon, dacă aveți simptome de coronavirus.
Norme privind SSM Bucuresti
Obligațiile angajatorului
Angajatorii au datoria de a asigura securitatea, sănătatea și bunăstarea angajaților la locul de muncă, în măsura în care acest lucru este rezonabil.
Pentru a preveni rănile la locul de muncă și sănătatea, angajatorul trebuie să întreprindă anumite acțiuni. Acestea includ:
- Furnizați și mențineți un loc de muncă sigur, care utilizează instalații și echipamente sigure
- Preveniți riscurile angajaților care utilizează orice articol sau substanță și expunerea la agenți fizici, zgomot și vibrații
- Preveniți orice comportament necorespunzător care ar putea pune în pericol siguranța, sănătatea și bunăstarea angajaților
- Oferiți instruire angajaților cu privire la sănătate și siguranță
- Furnizați îmbrăcăminte și echipamente de protecție angajaților
- Desemnați o persoană competentă ca responsabil de siguranță al organizației
Obligațiile angajaților
Sarcinile angajaților cu privire la SSM Bucuresti în timp ce lucrează includ:
- Aveți grijă rezonabilă pentru a proteja sănătatea și siguranța ta și a altor persoane la locul de muncă
- Nu vă angajați într-un comportament necorespunzător care te pune în pericol pe tine sau pe ceilalți
- Nu vă aflați sub influența băuturii sau a drogurilor la locul de muncă
- Faceți orice evaluare medicală rezonabilă sau de altă natură, la cererea angajatorului
- Raportați orice defecte ale echipamentului sau ale locului de muncă care ar putea reprezenta un pericol pentru sănătate și siguranță
Evaluarea riscurilor și declarația de siguranță
Legea impune fiecărui angajator să efectueze o evaluare a riscurilor la locul de muncă. Această evaluare a riscurilor ar trebui:
- Identificați orice pericol la locul de muncă
- Evaluează riscurile care decurg din astfel de pericole
- Identificați pașii care trebuie luați pentru a face față oricăror riscuri
Angajatorul trebuie să pregătească, de asemenea, o declarație de siguranță, care se bazează pe evaluarea riscurilor.
Declarația ar trebui să includă detaliile persoanelor din forța de muncă care sunt responsabile pentru probleme de siguranță.
Angajații ar trebui să poată accesa această declarație, iar angajatorii ar trebui să o revizuiască periodic.
Află mai multe de aici despre SSM și PSI
Echipamente de protecție pentru SSM Bucuresti
Angajatorul ar trebui să spună angajaților despre orice risc care înseamnă că trebuie să poarte echipament de protecție (cum ar fi îmbrăcăminte de protecție, articole de acoperit capul, încălțăminte, ochelari sau mănuși).
Angajatorul ar trebui să ofere atât echipament de protecție, cât și instruire cu privire la modul de utilizare, acolo unde este necesar.
Un angajat are datoria să aibă grijă pentru propria siguranță și să folosească orice echipament de protecție furnizat.
Echipamentul de protecție trebuie să fie furnizat gratuit dacă este destinat utilizării numai la locul de muncă.
De obicei, angajaților li se oferă propriul echipament personal.
Raportarea accidentelor pentru siguranța SSM Bucuresti
Toate accidentele la locul de muncă trebuie raportate angajatorului, care ar trebui să înregistreze detaliile incidentului.
Raportarea accidentului va ajuta la protejarea drepturilor angajatului la plățile de asistență socială.
De asemenea, va ajuta angajații cu privire la alte drepturi care pot apărea ca urmare a unui accident de muncă .
Ai nevoie de servicii de specialitate pentru SSM Bucuresti?
Apelează cu încredere la specialiștii OHSAS-Experts.