Ce sunt norme SSM?

Norme SSM (Santate si Securitate a Muncii) urmaresc sa protejeze sanatatea, siguranta si bunastarea angajatilor si a altor persoane la locul de munca. De asemenea, isi propun sa se asigure ca sanatatea si siguranta personalului nu sunt puse in pericol de activitatile de munca.

Care sunt normele SSM care trebuie respectate de intreprinderi?

Angajatorii ar trebui sa ofere lucratorilor informatii si instruire in materie de siguranta pentru a se asigura ca au inteles riscurile implicate si relevanta masurilor de siguranta luate, inclusiv utilizarea echipamentului de protectie individuala.

La randul lor, lucratorii ar trebui sa aplice masurile de siguranta. Atat managerii, cat si lucratorii ar trebui sa acorde cea mai mare prioritate principiului prevenirii accidentelor.

Legislatia prevede:

  1. Norme SSM specifice fiecarei categorii de personal care face parte din intreprindere;
  2. Norme specifice in functie de specializarea companiei;
  3. Norme SSM generale pentru siguranta si bunastarea angajatilor;

Care sunt obligatiile angajatorului?

  • Asigurarea unui loc de munca sigur si sanatos;
  • Stabilirea si mentinerea unui program de sanatate si siguranta;
  • Asigurarea ca lucratorii sunt instruiti sau certificati după norme SSM;
  • Raportarea accidentelor / incidentelor si cazurilor de boli profesionale catre autoritatea competenta;
  • Furnizarea de facilitati medicale si de prim ajutor;
  • Asigurarea disponibilitatii echipamentelor de protectie individuala prevazute dupa norme SSM;
  • Furnizarea lucratorilor cu informatii despre sanatate si siguranta;
  • Sprijinirea supraveghetorilor în activitatile lor de sanatate si siguranta;
  • Evaluarea performantelor de sanatate si siguranta ale supraveghetorilor;

Care sunt obligatiile angajatului?

  • Folosirea echipamentelor de protectie personala si de siguranta la cererea angajatorului;
  • Urmarea procedurilor de lucru sigure;
  • Cunoasterea si respectarea tuturor reglementarilor;
  • Raportarea imediata a oricaror leziuni sau boli;
  • Raportarea actelor nesigure si a conditiilor nesigure;
  • Participarea la comitete comune de sanatate si siguranta in calitate de reprezentant;
  • Conform legii “Obligatiile lucratorilor in domeniul SSM nu aduc atingere pricipiului responsabilitatii angajatorului”

Ce sunt inspectiile la locul de munca?

Inspectiile la locul de munca ajuta la identificarea pericolelor existente, astfel incat sa poata fi luate masurile corective adecvate.

Legislatia privind sanatatea si siguranta impune inspectii la locul de munca ca o actiune proactiva pentru a asigura sanatatea si siguranta la locul de munca.

Inregistrarile accidentelor anterioare si potentialul de accidente si vatamări grave sunt factori care trebuie inclusi atunci cand se determina daca sunt necesare inspectii mai frecvente.

De ce sa alegi protectiamuncii-bucuresti?

  • Responsabilitatea individuala;
  • Norme de sanatate și siguranta;
  • Proceduri de lucru corecte;
  • Orientarea catre angajat;
  • Instruire;
  • Inspecții la locul de munca;norme ssm
  • Raportarea si investigarea accidentelor / incidentelor;
  • Proceduri de urgenta;
  • Medical si prim ajutor;
  • Promovarea sanatatii si sigurantei;
  • Elemente specifice locului de munca;
  • Garantia “0 amenzi” ;

Cum implementati un program de norme SSM?

Un bun program de sanatate si siguranta ofera un set clar de orientari pentru activitat care, daca sunt urmate riguros, vor reduce accidentele si cazurile de boli profesionale.

Cheia succesului este modul in care programul este implementat si mentinut.

Specialistii SSM trebuie sa demonstreze angajamentul si sa sprijine programul prin:

  • Furnizarea de resurse precum timp, bani;
  • Asigurarea faptului ca angajatii primesc instruire;
  • Punerea la dispozitia tuturor angajatilor a tuturor informatiilor de sanatate si siguranta aplicabile;
  • Inclusiv performanta de sanatate si siguranta ca parte a evaluarilor; performantelor angajatilor la toate nivelurile;
  • Participarea la intalniri de sanatate si siguranta;

Programul de norme SSM trebuie comunicat tuturor angajatilor.

Un accent deosebit ar trebui acordat lucratorilor noi, supraveghetorilor nou numiti si noilor membri ai comitetului mixt de sanatate si siguranta.

Revizuirile politicilor si procedurilor ar trebui publicate. Programul ar trebui sa fie disponibil intr-un singur document scris. 

Cu toate acestea, daca au fost elaborate manuale separate pentru diferite elemente, cum ar fi procedurile de investigare a accidentelor / incidentelor, utilizarea acestora ar trebui mentionata in documentul principal.

Pentru servicii SSM personalizate pentru compania ta CONTACTEAZA-NE!