Evaluare de risc Bucuresti: OHSAS-Experts explică ce implică efectuarea unei evaluări a riscurilor, la ce trebuie să vă gândiți și cum să o puneți în practică.

Ce este o evaluare de risc Bucuresti?

O evaluare de risc Bucuresti este procesul de identificare, înțelegere și evaluare a potențialelor pericole la locul de muncă legate de funcționarea zilnică a unei companii. Dacă angajați cinci sau mai mulți angajați, trebuie să înregistrați constatările dvs. în scris. 

Conform Regulamentului privind managementul sănătății și securității la locul de muncă, aceasta este o cerință legală care implică identificarea unor măsuri pentru a controla acele pericole și riscuri dacă:

  • ești angajator
  • activitatea dvs. de muncă este implicată în activități cum ar fi construcțiile, agricultura sau lucrul cu gaze
  • munca ta prezintă riscuri pentru sănătatea și siguranța altora

Aceasta variază de la asigurarea faptului că mediul este sigur pentru angajați sau clienții care vizitează, până la asigurarea siguranței echipamentelor pentru utilizarea personalului.

Cum să efectuezi o evaluare de risc Bucuresti

Procesul de realizare cu succes a unei evaluări a riscului implică:

  • Identificarea pericolelor – care sunt riscurile la locul de muncă care ar putea dăuna cuiva?
  • Identificarea celor care ar putea fi răniți – cine este cel mai expus riscului din cauza pericolelor identificate?
  • Evaluarea nivelului de risc – cât de probabil este să se producă accidente și ce schimbări puteți pune în aplicare pentru a preveni acest lucru?

1. Identificați pericolele 

Efectuarea corectă a evaluării riscurilor ar trebui să implice mai întâi identificarea pericolelor potențiale din compania dumneavoastră. O modalitate bună de a face acest lucru este să vă plimbați prin toate zonele locului dvs. de muncă și să notați orice ar putea provoca daune – de la probleme legate de infrastructura dvs. la procese și substanțe pe care le utilizați, care ar putea răni personalul dvs. sau ar putea fi periculoase pentru sănătatea lor.  

În timpul identificării pericolelor, este, de asemenea, o idee bună să verificați manualele de instrucțiuni pentru echipamente și utilaje sau substanțele chimice pe care le utilizați, pentru a înțelege pericolele care altfel ar putea să nu fie clare.

2. Identificați cine ar putea fi expus riscului

Gândiți-vă cine ar putea fi afectat de fiecare pericol și cum. 

Aceasta include angajații și persoanele din afara afacerii dvs. care ar putea să nu se afle tot timpul la locul de muncă, cum ar fi clienții sau contractanții. 

Atunci când identificați personalul, este, de asemenea, cel mai bine să puneți angajații în grupuri – oameni care folosesc utilaje sau lucrează în depozit, de exemplu.

3. Evaluează nivelurile de risc și previne pericolele

Următoarea etapă a efectuării unei evaluări a riscului este evaluarea riscului de apariție a fiecărui pericol. 

Scopul acestei acțiuni nu este de a elimina toate riscurile – merită să ne amintim că riscurile fac parte din viața de zi cu zi. 

Este vorba despre cunoașterea principalelor riscuri și a ceea ce trebuie să faceți pentru a le gestiona în mod rezonabil și practic.

Când este vorba de luarea în considerare a modificărilor care ar putea fi necesare pentru a preveni orice risc, lucrarea nu trebuie să fie costisitoare. 

Modificările accesibile pot fi rapide și eficiente.

indicatoare ssm din pvc
Caracteristici produs: Panou avertizare santier: accesul interzis, pericol electrocutare, protectia obligatorie a mainilor si picioarelor Clasificare Indicator pentru informare generala: Panou avertizare santier: accesul interzis fara protectia mainilor si picioarelor

Alte lucruri de luat în considerare includ:

  • Semnalizarea pericolelor
  • Organizarea personalului se schimbă pentru a reduce expunerea la un pericol
  • Furnizarea de echipamente de protecție și prim ajutor

4. Puneți în practică o evaluare de risc Bucuresti

Odată ce ați fost de acord cu modificările pe care le veți face la locul de muncă, ar trebui să luați în considerare realizarea unei liste a acțiunilor care vor fi efectuate, cunoscute sub numele de măsuri de control, și să le bifați la finalizare.

Rețineți că o afacere poate prezenta pericole diferite alteia, chiar dacă ambele se află în aceeași industrie.

Ar trebui să afișați evaluare de risc Bucuresti, astfel încât personalul dvs. să o poată vedea

De asemenea, luați în considerare evaluarea ca parte a procesului de inițiere pentru momentul în care noul personal se alătură companiei dvs.

Ai nevoie de servicii de evaluare de risc Bucuresti?

Contactează-ne acum și discută cu un specialist OHSAS-Experts!